گفت و گوی نصر نیوز با مهندس باباپور مدیر عامل کلرپارس واحد نمونه صنایع شیمیایی آذربایجان شرقی

 گفت و گوی نصر نیوز  با مهندس باباپور مدیر عامل کلرپارس واحد نمونه صنایع شیمیایی آذربایجان شرقی

گفت و گوی نصر نیوز با مهندس باباپور مدیر عامل کلرپارس واحد نمونه صنایع شیمیایی آذربایجان شرقی

کلرپارس به لحاظ رشد و ارتقا در فرایندهای مختلف واحد نمونه شد

به گزارش نصر؛  مهندس ابوالفضل باباپور که اخیرا در جشن روز صنعت همزمان با بیستمین سال تاسیس اولین خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز به عنوان مدیر عامل کلرپارس واحد نمونه صنایع شیمایی آذربایجان شرقی تجلیل شد در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: در ارزیابی هایی که صورت گرفت، کلرپارس به لحاظ رشد و ارتقا در فرایندهای مختلف نسبت به سال قبل، به عنوان واحد نمونه انتخاب شد.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید محصولات، افزایش فروش ، بها دادن به کارکنان و  توجه به آموزش و توانمند ساختن آنها، رشد صادرات و ورود به بازارهای جدید در حوزه کشورهای CIS ، اشتغال زایی بواسطه اجرای طرح های توسعه،  مشتری مداری و مشتری محوری،  رعایت اصول زیست محیطی از عوامل و شاخص های این انتخاب بودند .

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که به نظرتان در شرایط فعلی تحریم های ظالمانه صنایع داخلی از چه فرصت ها و تهدیدهایی برخوردار هستند، اظهار داشت: این تحریم ها به هر حال صنایع کشور را با چالش های جدی مواجه کردند، ما هم در مجموعه بزرگ کلرپارس با دو مشکل: نقل و انتقالات بانکی در حوزه صادرات و همچنین در بحث واردات تکنولوژی و تجهیزات، درگیر هستیم ولی به حول قوه الهی و با بومی سازی دانش و تکنولوژی و با تکیه در دانش فنی پرسنل توانمند خود توانستیم برای اولین بار در کشور ، در دو سال اخیر،  دو محصول جدید آب اکسیژنه و پارافین کلره را تولید نماییم که با این اتفاق مهم، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی صنایع کشور به تولیدکنندگان خارجی، با صادرات این محصولات برای کشور ارز آوری نماییم.

مهندس باباپور در خصوص جایگاه فعلی صنعت آذربایجان در کشور نیز گفت: آذربایجان و تبریز که از دیر باز به شهر اولین ها  مشهور بوده و بطوری که می دانیم  اولین خانه صنعت و معدن کشوردر تبریز تاسیس شده که بیستمین سالگرد آن، دیروز جشن گرفته شد . بی شک صنعت آذربایجان همواره نقش بسیار مهم و سازنده ای را در اقتصاد، توسعه و اشتغال کشور عزیزمان ایران دارد و من بسیار خرسندم که کلرپارس توانسته عنوان اولین و تنها تولید کننده دو محصول یعنی آب اکسیژنه و پارافین کلره را در کشور را به نام خود ثبت نموده و یک اولینی  به " اولین های" شهر تبریز اضافه کند.

مدیر عامل کلرپارس در ادامه رویکرد این شرکت در ماه های آتی چنین بیان کرد: بحث توسعه جزو لاینفک برنامه های شرکت بوده و ما به جد  طرح ها اجرا می کنیم. افزایش ظرفیت تولید کلر از 50 به 100 تن در روز، تولید آب ژاول 30 درصد ، تولید آب اکسیژنه گرید غذایی و دارویی و چند طرح دیگر که پروژه های آنها در دست اجراست که انشالله  تا پایان سال جاری بخشی از آنها به مرحله بهره برداری خواهد رسید. طبیعتا سازمان های دولتی نقش حمایتی خود را باید در شرایط خاصی که متوجه کشور میباشد پر رنگ تر کرده و یاور صنایع باشند.

گزارش نصر می افزاید، شركت كلرپارس درسال 1366 با هدف ارتقای سلامت و بهداشت آب کشور و خودکفایی در تولید کلر و مشتقات مربوطه در تبریز تاسیس گردید. با اجرای برنامه استراتژیک و با توسعه مساحت کارخانه از 7/3  به بیش از 21 هکتار، طرحهای توسعه این شرکت علاوه بر  افزایش چند مرحله ای در ظرفیت  تولیدات، تنوع محصولات  پایین دستی کلر نیز افزایش یافته و بر همین اساس ظرفیت تولید محصولات  از 31500 تن در سال 1378 اکنون  به 130000 تن در سال رسیده و روند رو به رشد با اجرای طرحهای توسعه جدید کماکان ادامه دارد.

لینک خبر: http://nasrnews.ir/News/tabid/243/ArticleID/105612